samenwerking

“Loek liep erg achter op spelling en begrijpend lezen. Zijn CITO-scores zaten altijd op E- of D-niveau, lezen was dan ook geen hobby van hem. Hij is daarom begin dit schooljaar begonnen met RT-begeleiding bij Monic. Al heel snel bleek dat deze één-op-één-aanpak prettig werkte en er kwam langzaamaan een stijgende lijn in. Hij vindt het leuk om naar zijn RT-lessen te gaan en begon zelfs uit zichzelf te lezen thuis.


Toen hij afgelopen weken weer CITO's zou krijgen, was dat natuurlijk best spannend. Maar wat kwam er een trotse Loek thuis... Hij had een A voor begrijpend lezen! Het eerste wat hij zei was: “Mama, wil jij Monic mailen dat ik een A heb? We hebben er samen namelijk heel hard voor gewerkt!”


Toen daarna nog een A en zelfs een A+ volgde, was hij helmaal apetrots. Afgelopen maandag was hij ziek, maar wilde hij eigenlijk wel naar RT. “Ik wil zo graag aan Monic vertellen dat ik een A+ heb mam, kunnen we dan niet alleen even op en neer rijden?”

Loek is veranderd van een kind dat een ‘enorme hekel’ aan school had naar een kind dat nu zelf aangeeft school eigenlijk ‘best leuk’ te vinden! Dat hij door deze ontwikkeling een stuk prettiger in zijn vel zit, behoeft verder geen uitleg, lijkt me. En daar zijn wij als ouders weer reuze blij mee natuurlijk.”

Mariëlle Henzen-van Boekel over Loek